Hírek, vezetési tanácsok

ADAC téligumi teszt 2023!

Képtalálat a következőre: „adac”

Az ADAC a 205/60 R16 H és a 225/45 R17 H méretű téli gumikat hasonlította össze.

205/60 R16 H méretben 16 gumiabroncsot tapostak meg a tesztőrök. A tesztelt 205/60 R16 méretű H sebességosztályú (210 km/h-ig) gumiabroncsokat elsősorban a kompakt SUV-kre szerelik, de az alsó középkategóriás autókhoz is illik.

Az általános következtetés ebben a tesztdimenzióban pozitív: Hét gumiabroncs különösen ajánlott, hét modell pedig még mindig megfelelően teljesít. Ezeknél az abroncsoknál érdemes a részletekre is odafigyelni, mert az egyéni vezetési profiltól függően egy-egy megfelelő (és általában olcsóbb) tesztjelöltről is kiderülhet, hogy a saját igényeinknek megfelelően ajánlható. 

  • ADAC téligumi teszt 2023 205/60 R16 H – áttekintés

Gyártó/modell

ADAC-ítélet

Vezetésbiztonság

Környezetvédelmi egyensúly

DUNLOP Winter Sport 5

2,2

2,1

2,3

MICHELIN Alpin 6

2,2

2,3

2,0

GOODYEAR UltraGrip 9+

2,3

2,3

2,4

CONTINENTAL WinterContact TS 870 P

2,4

2,3

2,5

Hankook Winter i*cept RS3

2,4

2,2

2,8

BRIDGESTONE BLIZZAK LM 005

2,4

2,1

3,1

Firestone WINTERHAWK 4

2,5

2,3

3,0

BFGoodrich G-FORCE WINTER 2

2,6

2,7

2,4

FULDA KRISTALL CONTROL HP 2

2,6

2,9

2,0

Kleber KRISALP HP3

2,8

3,0

2,4

FALKEN EUROWINTER HS02

3,0

3,1

2,7

Barum POLARIS 5

3,1

3,4

2,3

VREDESTEIN Wintrac

3,1

3,4

2,4

UNIROYAL WinterExpert

3,2

3,3

2,9

LASSA SNOWAYS 4

5,2

5,2

2,7

AUSTONE ATHENA SP-901

5,3

5,3

3,1

nagyon jó (0,6 – 1,5)
jó (1,6 – 2,5)
megfelelő (2,6 – 3,5)
elégséges (3,6 – 4,5)
nem megfelelő (4,6 – 5,5)

  • Nagyon kiegyensúlyozott: a hét legjobban teljesítő modell

Hét nagyon kiegyensúlyozott abroncsmodell kapott jó minősítést ebben a tesztdimenzióban a vezetési biztonság (70%) és a környezetvédelmi teljesítmény (30%) súlyozása alapján, így fenntartás nélkül ajánlhatóak. Azonban érdemes egy pillantást vetni a részletes értékelésekre is, mert ezek az eredmények a személyes vezetési profiltól függően döntőek lehetnek az abroncsválasztásnál.

Ha például sokat és autópályán is gyakran autózik, akkor érdemes különös figyelmet fordítania a száraz úton mutatott vezetési komfortra. Itt a hét gumiabroncs közül csak kettő kapott jó értékelést: a Dunlop Winter Sport 5 és a Michelin Alpin 6. Ezek mindig megfelelő visszajelzést adnak a vezetőnek a kormánykeréknél, valamint minden kormánymozdulatot stabilan és az elvárásoknak megfelelően hajtanak végre. Emellett ez a két modell rendelkezik a legnagyobb futásteljesítménnyel a hét gumiabroncs közül.

Nedves úton a Bridgestone Blizzak LM005 a legrövidebb féktávval magasra rakta a lécet, szorosan követi a Firestone Winterhawk 4 és a Goodyear UltraGrip 9+.

Azok, akik a hideg évszakban gyakrabban terveznek téli utakon közlekedni, jól járnak a Hankook Winter i*cept RS3-mal. A Continental TS 870 P valahol középen egyensúlyoz, minden szakágban jó teljesítménnyel, de csúcsteljesítmények nélkül.

  • Megfelelő: a középpálya

Hét tesztalany ért el megfelelő összeredményt. Öt közülük a környezetvédelmi mérlegben jó minősítést kapott.

  • Működik: környezetvédelem és pénzmegtakarítás

A tesztabroncsok teljesítménye között a környezeti egyensúly tekintetében is nagy a szakadék, különösen, ha közelebbről megnézzük a 16 tesztjelölt várható futásteljesítményét. Ha ugyanis a kilométereket évszakokban értelmezzük (feltételezve, hogy évente 15 000 kilométert autózunk, és ebből körülbelül 7500 kilométert téli gumival), akkor a Fulda nyolc évig vezethető, amíg eléri a törvényben előírt minimális profilmélységet. A Bridgestone abroncsa ezzel szemben mindössze öt szezont bír ki, amíg 1,6 milliméterre kopik.

Az ADAC idei tesztjén a 225/45 R17 H méretben is 16 abroncs került a döntőbe. Ebben a kategóriában a Continental, a Michelin, a Goodyear és a Dunlop jár az élen.

Négy nagyon kiegyensúlyozott abroncsmodell jó, tizenegy gumiabroncs pedig megfelelő minősítést kapott.

Annak ellenére, hogy az új járműveken a gumiabroncsok mérete és méretválasztéka is növekvő tendenciát mutat, az idei 225/45 R17 H tesztméret még mindig az egyik legkelendőbb a téli gumiabroncsok szegmensében is. Olyan alsó középkategóriás kompakt autókra illik, mint az Opel Astra vagy a VW Golf.

  • Fontos szempont: A személyes vezetési profil

A középmezőnyben érdemes a részletekre is odafigyelni, mert az egyéni vezetési profiltól függően egy-egy megfelelő (és általában olcsóbb) tesztjelöltről is kiderülhet, hogy a saját igényeinknek megfelelően ajánlható. 

  • ADAC téligumi teszt 2023 – Új tesztkritériumok

A 2023-as nyári gumiabroncsteszthez hasonlóan az ADAC a téli gumiabroncsteszt értékelési sémáját is továbbfejlesztette: a végső pontszám a vezetésbiztonságra és a környezeti egyensúlyra adott egyedi pontszámokból tevődik össze.

A legfontosabb elem (70%-os súlyozással) azonban továbbra is a vezetésbiztonság száraz, nedves és téli utakon. A kopás, az üzemanyag-fogyasztás és a zajszint a környezeti mérleg (30%) része. A gumiabroncs tömege, a kopási tömege, valamint a szennyezőanyag-tartalom és a gyártói tanúsítvány szintén a környezeti mérleg eredményét határozza meg.

  • ADAC téligumi teszt 2023 225/45 R17 H – áttekintés

Gyártó/modell

ADAC-ítélet

Vezetésbiztonság

Környezetvédelmi egyensúly

CONTINENTAL WinterContact TS 870

2,0

2,0

2,0

MICHELIN Alpin 6

2,2

2,3

1,8

GOODYEAR UltraGrip Performance +

2,2

2,3

2,1

DUNLOP Winter Sport 5

2,4

2,6

1,8

VREDESTEIN Wintrac Pro

2,6

2,7

2,3

SEMPERIT SPEED GRIP 5

2,6

2,8

2,1

Hankook Winter i*cept RS3

2,6

2,7

2,4

Giti GitiWinter W2

2,7

2,6

2,9

Kumho WINTERCRAFT WP52

2,7

2,7

2,8

Apollo ASPIRE XP WINTER

2,8

2,9

2,6

Nokian Tyres WR Snowproof

3,0

3,2

2,4

PIRELLI CINTURATO WINTER 2

3,0

3,3

2,2

YOKOHAMA BluEarth-WINTER V906

3,0

3,0

2,9

Sava eskimo hp2

3,0

3,4

2,2

BRIDGESTONE BLIZZAK LM 005

3,2

3,2

3,1

Kormoran SNOW

5,4

5,4

2,0

nagyon jó (0,6 – 1,5)
jó (1,6 – 2,5)
megfelelő (2,6 – 3,5)
elégséges (3,6 – 4,5)
nem megfelelő (4,6 – 5,5) 

  • Négy nagyon kiegyensúlyozott gumiabroncs

A VW Golf tesztautón négy gumiabroncs viselkedett különösen kiegyensúlyozottan, ezért összességében jó minősítést kaptak. A tesztalanyok erősségei azonban különbözőek, ezért fontos, hogy az egyéni vezetési profiltól függően megnézzük a részletes értékeléseket is.

A Continental WinterContact TS 870 a kiváló vezetési teljesítmény és a lehető legjobb környezeti mérleg között egyensúlyoz a télies és nedves utakon elért legjobb pontszámokkal. Nedves utakon a Bridgestone Blizzak ugyan megelőzi megfelelő általános értékeléssel, de ebben a dimenzióban havon és jégen viszonylag gyengén teljesít.

A Michelin Alpin 6 és a Goodyear Ultra Grip Performance + szintén jó pontszámot kapott, nagyon hasonló teljesítménnyel. A Michelin abroncsa a jobb előre jelzett futásteljesítményének köszönhetően (61 000 kilométer) éppen csak megelőzi a Goodyear modelljét (54 400 kilométer) a környezetvédelmi mérlegben. Hasonlóan magas futásteljesítménnyel és ennek megfelelően jó környezeti mérleggel a Dunlop Winter Sport 5 is bekerült a legjobban közé.

  • Alternatívák a széles középmezőnyben

A középmezőnyben megfelelő minősítéssel 11 tesztalany kapott helyet. Ebben a kategóriában a személyes vezetési profil még fontosabb, mint a jó besorolású gumiabroncsok esetében. Vannak ugyanis olyan abroncsok, amelyeknek a száraz, a nedves vagy a téli utakon vannak enyhe gyengeségeik, de a környezeti teljesítmény szempontjából jó eredményt értek el. Azok a vásárlók, akiknek az egyéni vezetési stílusukból fakadóan kevésbé számítanak az adott modellek gyengeségei, akár még spórolhatnak is az abroncsválasztással.

Kereső
Kifejezés: 

Keresés

A legutóbbi frissítés:

Utoljára megtekintett
Még nem tekintett meg egy terméket sem.
Hírlevél feliratkozás
Vezetéknév: 
Keresztnév: 
E-mail: 
Biztonsági kód: 
Gépelje be a biztonsági kódot:

Feliratkozás

Kosárba

Kosárba helyezve

Betöltés...

...
Hiba

Sikertelen művelet

Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.